عادات غذایی مدرن و کاهش میکروب های مفید روده

داشتن جمعیت میکروبی روده که در وضعیت “عالی” قرار دارد، یکی از مولفه‌های حیاتی سلامت و رفاه فردی است. گرچه تعریف دقیق وضعیت “عالی” کمی مبهم است، بسیاری از متخصصان مصرف ارگانیسم‌های بیولوژیکی زنده را از طریق مصرف غذاهای تخمیر شده توصیه می‌کنند.

میکروارگانیسم های موجود در بعضی موادغذایی، چه کار مفیدی برای شما انجام می دهند؟

ایلیا متشنیکوف، ایمونولوژیست برنده جایزه نوبل، بیش از ۱۰۰ سال پیش مشاهده کرد کشاورزان بلغاری که مقدار زیادی محصولات لبنی تخمیر شده مصرف می کنند، بیشتر عمر می کنند. بررسی ها نشان می دهد تفاوت های مشخصی بین میکروبیوتا مدفوع رژیم های پر فیبر و میکروب های زنده نسبت به رژیم های کم فیبر و بیشتر استریلی افراد صنعتی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد عادات غذایی مدرن منجر به کاهش میکروب های مفید روده می شود لذا توصیه می کنند مصرف میکروب های زنده با شمار بالا می تواند نتایج سلامت مختلفی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال در بهبود عملکرد دستگاه گوارش، مقاومت در برابر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و پیشگیری از درماتیت آتوپیک اثرگذار هستند. مصرف میکروب‌های زنده، از جمله پروبیوتیک‌ها، می تواند به عنوان یک روش برای بهبود سلامتی در طی طول عمر مورد استفاده قرار گیرد.

غذاهای تخمیر شده می توانند به افزایش تنوع باکتری‌های سالم در رژیم غذایی کمک کنند. در کشور کانادا غذاهای تخمیر شده در گروه پنجم غذایی بعد از پروتئین، سبزیجات، لبنیات و غلات قرار گرفته است.

مترجم: راحم رحمتی (Rahem Rahmati)

ویراستار: مرضیه رحیم خراسانی (Marzieh Rahim khorasani)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *